League of Legends jest to gra sieciowa, stworzona przez Riot Games, która jest hybrydą dwóch gatunków: cRPG i RTS. Precyzyjnym określeniem tego gatunku jest jednak MOBA (massive online battle arena). Powstała ona na podstawie mapy do Warcrafta III – Defense of the Ancients. Pierwsze beta testy rozpoczęły się 7 października 2008 roku, a już rok później mogliśmy cieszyć się w pełni funkcjonalną wersją gry. W ciągu dwóch lat swojej egzystencji LoL zdobył 2 nagrody ‚Golden Joystick Awards’ w kategorii najlepszych darmowych gier.
W grze mamy do wyboru 2 tryby: normalny i dominacji. Pierwszy z nich polega na rozegraniu między graczami meczu 3v3 lub 5v5 w którym jedna z drużyn musi zniszczyć bazę (tzw. Nexus) przeciwnika. Po drodze muszą uporać się z wieżami obronnymi oraz falami neutralnych stworów, które pomagają drużynie w walce. W drugim z wyżej wymienionych trybów gra polega na przejmowaniu kluczowych punktów na mapie oraz ich obrona. O ile klasyczną rozgrywkę możemy przeprowadzić na wiele różnych sposobów poczynając od gry na boty, przez normalne pvp, aż po gry rankingowe, o tyle w trybie dominacji pozostaje nam tylko zwykłe pvp. Każdy z graczy niezależnie od trybu rozpoczyna zabawę na pierwszym poziomie i ma do wyboru rozwinięcie jednej z trzech umiejętności (w nielicznych przypadkach czterech). Awansując na kolejne poziomy doświadczenia (aż do maksymalnego 18-go poziomu) postać rozwija też swoje umiejętności. Najważniejszą z nich jest czwarta z kolei czyli tak zwany ‚ultimate’. Jest to najbardziej charakterystyczna cecha danej postaci i zazwyczaj najpotężniejsza.
Jest to tylko bardzo duży skrót tego czym jest LoL. W przyszłości opiszę dokładnie każdy z trybów rozgrywki.